تقویت کننده
تقویت‌کننده

آمپلی فایر یا تقویت کننده های الکترونیکی در موسیقی برای تقویت صدای سازهای پیکاپ داری مانند گیتار الکتریک، گیتار باس، ویولون و ... استفاده می شود.






عملکرد دستگاه

امپلی فایرها در به طور عمده دارای دو مدار الکتریکی به نام دریافت سیگنال صدا (Pre Amp) و تقویت کنندهٔ صدا (Power Amp) هستند. از مهمترین قطعاتی که در کیفیت صدای یک امپ بسیار مهم است وجود یک لامپ خلا می‌باشد. در گذشته در تمامی آمپلی فایرها از لامپ خلا استفاده می شد اما با گذشت زمان و روی کار آمدن ترانزیستورها، جایگزین مناسبی برای لامپ‌های خلأ به میدان آمد که از لحاظ هزینه بسیار کمتر از لامپ‌های خلأ بود. اما صدای تولید شده از خازن‌ها هیچگاه کیفیت صدای تولید شده توسط لامپ‌های خلأ را نداشت و به همین دلیل در بسیاری از موارد حرفه‌ای از همان لامپ‌های خلأ قدیمی استفاده می‌شود.





بلندگوی لسلی
بلندگوی لسلی ( بلندگوی گردان ) (به انگلیسی: Leslie Speaker) ساختاریست تشکیل شده از تقویت کننده/بلندگو که برای ایجاد تغییر در صدا با استفاده از اثر داپلر توسط دانلد لسلی اختراع شده.





تقویت‌کننده الکترونیکی

تقویت کننده الکترونیکی وسیله‌ای برای افزایش توان سیگنال می‌باشد. تقویت کننده شکل سیگنال ورودی را حفظ کرده اما دامنه بزرگتر آن را بزرگتر می‌کند.

از تقویت کننده ها برای تقویت صدای سازهای مانند گیتار الکتریک، گیتار باس، ویولن برای تقویت انواع خروجی های صدا مانند دستگاه های پخش خانگی، دستگاه های پخش خودرو و برای تقویت صداهای ضبط شده در مسیر دستگاه های ضبط صدا در استودیو های صوتی استفاده می شود.





بلندگو

بلندگو به گونه‌ای دستگاه مبدل انرژی گفته می‌شود که انرژی الکتریکی را به صدا تبدیل می‌کند. واژه بلندگو ممکن است تنها به یک ترانسدیوسر (که به آن درایور گویند) و یا به سیستمی شامل چندین درایور و همچنین دیگر قطعات الکترونیکی اطلاق شود. بلندگو بخشی از هر سیستم صوتی است و معمولاً تفاوت کیفیت در سیستم‌های صوتی ناشی از این بخش است و بیشترین اعوجاج در صدا در این بخش صورت می‌گیرد.






تاریخچه

فیلیپ رئیس یک بلندگوی الکتریکی را در سال ۱۸۶۳ در تلفن خود نصب کرد که قادر بود صدایی واضح را مجددا تولید کند.





بلندگوی رایانه
بلندگوی رایانه (به انگلیسی: Computer speaker) دستگاهی از دسته سخت‌افزار رایانه است که وظیفه‌ی انتقال صوت به بیرون از رایانه را دارا می‌باشد؛ این دستگاه‌ها بیشتر دارای یک آمپلی‌فایر (تقویت‌کننده الکترونیکی) داخلی با قدرت کم هستند.ارتباط صوتی استاندارد این دستگاه‌ها با رایانه از طریق کابل ۳٫۵ میلی متری (حدود یک هشتم اینچ) که رابط تی‌آراس نام دارد و اغلب به رنگ سبز مغزپسته‌ای است برقرار می‌شود.





مانیتور استودیو

مانیتور استودیو نوعی از بلندگوها است که برای تولید برنامه‌های کاربردی مخصوص استودیو ضبط کاربرد دارد. فرق این بلندگوها با بلندگوهای معمولی در این است که صدای خارج‌شونده از این دستگاه‌ها فاقد هرگونه تغییر و بیس بوده و صرفاً هرآنچه که درآن وارد می‌شود را خارج می‌کند. در اغلب موارد برای تفکیک بهتر صداهای ورودی این قطعه نیازمند تقویت‌کننده الکترونیکی است.






صدا

صدا یا صوت از انواع انرژی است که از تحرک ذرات ماده بوجود می‌آیند به این گونه که یک ذره با حرکت (برخورد) خود به ذره‌ای دیگر ذرهٔ دیگر را به حرکت در می‌آورد و به همین ترتیب است که صوت نشر می‌یابد. صدا ارتعاشیست که توسط حس شنوایی انسان درک میشود. ما معمولاً اصواتی که در هوا حرکت میکنند را میشنویم ولی صدا میتواند در گاز، مایع و حتی جامدات نیز حرکت کند.صدا ص َ (ع اِ) ۞ معرب «سدا» است ۞ و آن آوازی باشد که در کوه و گنبد وامثال آن پیچد و باز همان شنیده شود و در عربی نیز همین معنی را دارد .

سرعت صوت در جامدات بدلیل تراکم زیاد مولکولها، بیشتر از مایعات و در مایعات نیز بیشتر از گازها است. صوت بر خلاف امواج دیگر مانند نور و گرما فقط در محیطی نشر می‌یابد که ماده وجود داشته باشد و این بدین معناست که اگر بر سطح ماه (که هوایی وجود ندارد) انفجاری روی دهد شما هیچ وقت صدای آنرا نمی‌شنوید. از واحد دسی‌بل نیز برای اندازه گیری شدت صوت استفاده می‌کنند. محدودهٔ شنوایی انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز می‌باشد.






خصوصیات صدا

ویژگیهای صدا عبارتند از بسامد، طول موج، دامنه و سرعت
بسامد و طول موج

بسامد تعداد تغییرات فشار هوا در هر ثانیه در یک نقطه ی ثابت است که موج صدا در حال گذر از آن میباشد. یک چرخه ی نوسانی ساده در یک ثانیه برابر با یک هرتز است. طول موج برابر فاصله ی بین دو قله ی متوالی بوده که موج در مدت زمان یک چرخه ی نوسانی آنرا طی میکند.






سرعت صوت

سرعت انتشار صوت بستگی به نوع، دما و فشار محیطی که صوت در آن منتشر میشود دارد. در شرایط طبیعی از آنجایی که هوا تقریباً بصورت یک گاز کامل رفتار میکند سرعت صوت وابسته به فشار هوا نخواهد بود. در هوای خشک در دمای 20 درجه ی سانتیگراد سرعت صوت حدوداً 343 متر در ثانیه یعنی حدوداً یک متر در هر 3 هزارم ثانیه است. سرعت صوت همچنین وابسته به بسامد و طول موج است. بنابراین یک صوت 343 هرتزی طول موج یک متر خواهد داشت.

واژهٔ «صدا»، معرب (عربی‌شدهٔ) «سدا»ی پارسی است.






سرعت صوت

سرعت صوت (به انگلیسی: Speed of sound)، فاصله‌ای‌ست که یک موج صوتی در مدت زمان یک ثانیه در یک سیال می‌پیماید. سرعت صوت مشخص می‌کند که این موج در بازهٔ مشخصی از زمان چه مسافتی را طی می‌کند. در هوای خشک و در دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد (۶۸ درجه فارنهایت)، سرعت صوت ۳۴۳٫۲ متر بر ثانیه (۱۱۲۶ فوت بر ثانیه)، ۱۲۳۶ کیلومتر بر ساعت (۷۶۸ مایل بر ساعت) یا به طور تقریبی، یک کیلومتر در سه ثانیه و یا تقریباً یک مایل در پنج ثانیه است. در دینامیک سیالات، سرعت صوت در یک سیال (گاز یا مایع)، به عنوان یک ابزار حساب‌گری نسبی خود سرعت استفاده می‌شود. سرعت یک شیئ (فاصله بر زمان) تقسیم بر سرعت صوت در سیال به عنوان عدد ماخ شناخته می‌شود. اشیایئ که با سرعت بیشتر از یک ماخ حرکت می‌کنند، در سرعت‌های سوپرسونیک حرکت می‌کنند.

سرعت صوت در یک گاز ایده‌آل، مستقل از فرکانس است وتابعی از ریشهٔ دوم دمای مطلق است ولی به فشار یا چگالی آن گاز وابسته نیست. برای گازهای مختلف، سرعت صوت به طور معکوس به ریشه دوم میانگین جرم مولکولی گاز بستگی دارد.

در گفتگوهای مرسوم روزمره، منظور از سرعت صوت، سرعت موج صوتی در سیالِ هوا است. با این حال، سرعت صوت از یک ماده به مادهٔ دیگر متفاوت است. صوت در مایعات و جامدات نامتخلخل سریع‌تر از هوا، حرکت می‌کند. می‌توان گفت سرعت صوت در آب حدود ۴٫۳ برابر (۱۴۸۴ متر بر ثانیه)، و در آهن تقریباً ۱۵ برابر (۵۱۲۰ متر بر ثانیه) سرعت آن در هوای ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

سرعت صوت در فلزات و جامدات، مایعات، درون محیط‌هایی که فشردگی هوای آن‌ها نسبت به محیط آزاد بیشتر است، مناطق سرد و مرطوب و پست تر از دریا، مناطق سرد و مرطوب در کنار دریا، مناطق سرد و مرطوب بالاتر از دریا، مناطق مرطوب بالاتر از دریا نسبت به هوای آزاد در حالت عادی به ترتیب ذکر شده بیشتر است. صوت از محیط‌هایی که مادی نیستند (در آنجا ماده وجود ندارد) نمی‌تواند عبور کند.






صدای انسان

صدای انسان متشکل از صوتی است که با استفاده از تارهای صوتی توسط انسان ساخته شده و برای صحبت کردن ، آواز خواندن ، خندیدن ، گریه کردن ، فریاد زدن و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

تارهای صوتی فقط بخشی از صدای اولیه ی انسان را می سازند و به طور کلی مکانیزم تولید صدای انسان را می توان به سه بخش ریه ، تارهای صوتی موجود در حنجره و مفاصل تقسیم بندی کرد.

ریه ( پمپ ) باید جریان هوا و فشار هوای کافی را برای ارتعاش تارهای صوتی تولید کند تارهای صوتی یک دریچه ی ارتعاشی هستند که جریان هوا را از ریه صادر می کند تا پالس های قابل شنیدنی را به صورت یک منبع صدا در حنجره تولید نمایند.عضلات حنجره ، طول و تنش تارهای صوتی را برای ایجاد تن صدایی بسیار خوب تنظیم می کنند .

مفاصل ( بخش هایی از دستگاه صوتی در قسمت فوقانی حنجره شامل زبان ، کام ، گونه ، لب ها و غیره ) ، صدای نشأت گرفته از حنجره را واضح و شفاف و به نوعی فیلتر می کنند و تا حدی می توانند جریان هوای حنجره را به عنوان یک منبع صدا تقویت یا تضعیف نمایند .

تارهای صوتی در ترکیب با مفاصل قادر به تولید آرایه های بسیار پیچیده ای از صدا هستند . تن یا لحن صدا می تواند بیانگر احساسات مختلف انسان باشد : مانند خشم ، تعجب یا شادی .

خواننده ها از صدای انسان به عنوان ابزاری برای ایجاد موسیقی استفاده می کنند .






مهندسی صوت
مهندسی صوت (به انگلیسی: Acoustical engineering) قسمتی از علم صوت است که با ضبط و تکثیر صوت توسط وسایل الکتریکی و مکانیکی سروکار دارد. مهندسی صوت از رشته‌های مختلفی بهره می‌برد از جمله: مهندسی برق، صوت‌شناسی (acoustics)، روانشناسی صوتی (psychoacoustics) و موسیقی.






نوروصوت‌شناسی

نوروصوت‌شناسی یا آکوستو-اپتیک (Acousto-optics) شاخه‌ای از فیزیک است که به بررسی برهم کنش امواج نوری و امواج صوتی و به خصوص پراش لیزر به وسیلهٔ امواج صوتی می‌پردازد.

اپتیک تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد: از زمان یونانیان باستان تا عصر حاضر درست مانند اپتیک، آکوستیک نیز تاریخچه‌ای طولانی دارد که به زمان یونانیان باستان باز می‌گردد. در مقابل آکوستو اپتیک علمی بسیار نوین با تاریخچه‌ای کوتاه‌است. این زمینه از علم با پیش بینی بریلوئن در مورد پراش نور بوسیلهٔ امواج صوتی منتشر شده در ماده در سال ۱۹۲۲ میالادی آغاز شد. این پیش بینی ده سال بعد توسط دبای و سیرز و همچنین لوکاس و بیکارد آزمایش و تایید شد.

مورد خاص پراش مرتبهٔ اول تحت یک زاویهٔ فرود خاص (که بریلوئن هم پیش بینی آن را کرده بود) برای اولین بار توسط ریتوف دیده شد. رامان و نث در سال ۱۹۳۷ یک مدل عمومی تر را طراحی کردند که پراش‌های مرتبهٔ بالاتر را آشکار کند. این مدل بعدها در سال ۱۹۵۶ توسط فریزو توسعه پیدا کرد. مدل وی قابل تنظیم بر مرتبهٔ پراشی مشخص بود.

اساس نوروصوت‌شناسی، تغییر ضریب شکست به خاطر حضور موج صوتی در ماده‌است. موج صوتی یک شبکهٔ ضریب شکست در ماده به وجود می‌آورد و این شبکه توسط موج نوری "دیده" می‌شود. تغییر ضریب شکست که به خاطر نوسان فشار ایجاد شده، به وسیله آثار شکست نور، بازتاب نور، تداخل و پراش قابل شناسایی است.






آکوستو اپتیک

آکوستو اپتیک شاخه ای از فیزیک است که به بررسی برهم کنش امواج نوری و امواج صوتی و به خصوص پراش لیزر به وسیله ی امواج صوتی می پردازد.







مقدمه

اپتیک تاریخچه ای بسیار طولانی دارد: از زمان یونانیان باستان تا عصر حاضر درست مانند اپتیک، آکوستیک نیز تاریخچه ای طولانی دارد که به زمان یونانیان باستان باز می گردد. در مقابل آکوستو اپتیک علمی بسیار نوین با تاریخچه ای کوتاه است. این زمینه از علم با پیش بینیبریلوئندر مورد پراش نور بوسیله ی امواج صوتی منتشر شده در ماده در سال 1922 میالادی آغاز شد. این پیش بینی ده سال بعد توسط دبای و سیرز و همچنین لوکاس و بیکارد آزمایش و تایید شد.

مورد خاص پراش مرتبه ی اول تحت یک زاویه ی فرود خاص (که بریلوئن هم پیش بینی آن را کرده بود) برای اولین بار توسط ریتوف دیده شد. رامان و نث در سال 1937 یک مدل عمومی تر را طراحی کردند که پراش های مرتبه ی بالاتر را آشکار کند. این مدل بعد ها در سال 1956 توسط فریزو توسعه پیدا کرد. مدل وی قابل تنظیم بر مرتبه ی پراشی مشخص بود.

اساس آکوستو اپتیک، تغییر ضریب شکست به خاطر حضور موج صوتی در ماده است. موج صوتی یک شبکه ی ضریب شکست در ماده به وجود می آورد و این شبکه توسط موج نوری "دیده" می شود. تغییر ضریب شکست که به خاطر نوسان فشار ایجاد شده، به وسیله آثار شکست نور، بازتاب نور، تداخل و پراش قابل شناسایی است.






ابزارهای الکترو اپتیکی

ابزار های آکوستو اپتیکی شامل سه گروه زیر هستند:

1- مدولاتور الکترو اپتیکی

با تغییر پارامترهای موج صوتی مانند دامنه، فاز، فرکانس، و قطبش می توان خواص موج نوری را مدوله کرد. برهمکنش نور و صوت همچنین امکان مدوله کردن زمانی و فضایی موج نوری را فراهم می آورد.

یک راه ساده برای مدوله کردن پرتوی اپتیکی عبور نور از محیطی است که در آن موج صوتی به طور متناوب روشن و خاموش شود. وقتی صوت خاموش باشد زاویه ی پراش صفر و نور بی تغییر است. با روشن شدن صوت پراش رخ می دهد و شدت صوت در زوایای پراش افزایش ی یابد. با ثابت نگاه داشتن فرکانس صوتی و تغییر در توان مولد صوت می توان این ابزار را به یک مدولاتور آکوستواپتیکی تبدیل نمود. در طراحی مدولاتور باید به نحوی عمل کرد که ماکزیمم شدت نور در پرتوی پراشیده رخ بدهد. مدت زمانی که طول می کشد صوت از ماده عبور کند نیز محدودیتی بر سرعت سوییچ کردن تحمیل می کند. برای همین پرتوی نوری را تا حد ممکن باریک می کنند. باریک ترین پرتوی نوری ممکن را حد پهنای باند می نامند.

2- فیلتر های الکترو اپتیکی

رابطه ی 4 ارتباطی را میان طول موج صوتی و طول موج نوری نشان می دهد. در واقع پرتوی نوری تابیده شده، اگر دارای تعداد زیادی طول موج باشد فقط در طول موج های خاصی پراکنده می شود. مابقی طول موج ها فیلتر خواهند شد.

3- منحرف کننده های الکترو اپتیکی

با ایجاد یک تغییر در فرکانس صوت می توان تغییر زاویه ای در پرتوی نوری ایجاد کرد.





پژواک

پژواک (اکو)، بازگشت صدا از دیوار یا سایر اشیاست. صدا با سرعتی مشخّص و ثابت (نزدیک به ۳۴۴ متر بر ثانیه) حرکت می‌کند؛ بنابراین می‌توانیم با استفاده از پژواک، فاصلهٔ برخی از اشیا را محاسبه کنیم. دستگاه عمق‌سنج کشتی، برای محاسبهٔ عمق دریا از پژواک بهره می‌گیرد.

پژواک، خفّاش را قادر می‌سازد تا در تاریکی پرواز کند. رادار نیز از خاصیّت پژواک (وبا استفاده از امواج رادیویی) در کشف هدف بهره می‌گیرد.





فرامواد

متامتریال یا فرامواد به ماده مرکبی گفته می‌شود که دارای خواص نامتعارف الکترومغناطیس در ساختار وجودی خود است. آنچه این مواد را غیر معمول کرده است، خاصیت ضریب شکست منفی نور در آنها است، به این معنا که این مواد نور را در جهت مخالف مواد عادی منکسر می‌کنند. مواد الکترومغناطیس تشکیل دهنده آنها می‌تواند با دستکاری مختصر و دقیق ساختارشان «تنظیم» نیزبشود.

این مواد از ترکیب میله‌های ریز و مجموعه‌ای از حلقه‌های فلزی و مانند آنان ساخته شده است که برای اولین بار توسط دیوید اسمیت (David Smith استاد دانشگاه کالیفرنیا) ساخته شد. خواص نامتعارف این مواد سبب شده است از آنها در زمینه‌های مختلف استفاده شود از جمله آنها در مهندسی مایکروویو است که می‌توان به کاربرد در موجبرها، جبران پاشندگی، آنتن‌های هوشمند، لنزها و نمونه‌های فراوان دیگر استفاده کرد.
page1 - page2 - page3 - page4 - page5 - page7 - page8 - | 8:29 pm
طراحی صفحات وب در اصل یک هنر است که در عین حال جنبه های فنی فراوانی نیز دارد. هدف هر طراح وب سایت موفق برقراری ارتباط مناسب با مخاطبین سایت و انتقال پیام سایت و پاسخگویی مناسب و شفاف به کاربران سایت و جلب رضایت آنها است.جنبه های فنی طراحی وب سایت در واقع شیوه های پیاده سازی عناصر مختلف یک وب سایت است تا وب سایت با سرعت مناسب بر روی مرورگر مخاطبین نمایش یابد و در عین حال کارآمد و با امنیت مناسب همراه باشد. در واقع یکی از عناصر مهم در طراحی یک وب سایت روان شناسی طراحی صفحات وب است. برای طراحی یک وب سایت موفق مانند هر کار دیگری باید مراحلی را به ترتیب و با دقت و دانش کافی طی کرد تا نهایتا طراحی یک سایت موفق را محقق شود.

مرحله اول طراحی سایت : نیازسنجی

در اولین مرحله از طراحی یک وب سایت باید مشخص کنید که هدف از طراحی وب سایت مورد نظر چیست. در این مرحله بایستی با مالک وب سایت و یا افراد مطلع درباره زمینه فعالیت وب سایت صحبت و تبادل اطلاعات نمایید. پاسخ هایی که باید در این مرحله به آنها پاسخ داده شود عبارتند از:

· وب سایت مورد نظر شما جزو کدام دسته از وب سایت های اینترنتی قرار میگیرد؟ آیا وب سایت مورد نظر بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد یا جنبه های دیگری مانند فروش کالا و خدمات و یا سرگرمی و به اشتراک گذاری نظرات کاربران و ... مورد نظر برای طراحی وب سایت است؟

· مخاطبین وب سایت شما چه افرادی هستند؟ آیا مراجعه کنندگان به وب سایت مورد نظر افراد عام جامعه هستند و یا قشر خاصی از جامعه مورد توجه هستند؟ به عنوان مثال دانشجویان، پزشکان ، تجار و یا ...

· برآورد اولیه از تعداد مخاطبین سایت و همچنین حجم اطلاعات موجود در سایت. آیا وب سایت مورد نظر برای طراحی جزو سایت های اینترنتی شخصی و کوچک با تعداد بازدیدکنندگان نسبتا محدود طبقه بندی میشود و یا مورد استفاده افراد زیادی قرار خواهد گرفت؟ برای مثال وب سایت یک شرکت تجاری که به تازگی کار خود را آغاز کرده است در بدو راه اندازی بازدیدکننده چندانی نخواهد داشت اما وب سایتی که برای یک مدرسه یا مجموعه آموزشی جهت درج نمرات دانش آموزان راه اندازی میشود قطعا با مراجعین بیشتری در بدو راه اندازی وب سایت مجموعه آموزشی یا مدرسه روبرو خواهد بود.



مرحله دوم طراحی وب سایت : تهیه طرح اولیه سایت و ظاهر آن!

پس از کسب اطلاعات اولیه درباره طراحی سایت حالا میتوانید با توجه به اطلاعات دریافتی در مرحله اول وارد مرحله بعدی طراحی سایت شوید.

· بخش های مختلف سایت را مشخص کنید. حالا باید بخش های اصلی و فرعی سایت را مشخص نمایید. به عنوان مثال یک سایت فروش لپ تاپ را در نظر بگیرید. قسمت اصلی این وب سایت در واقع ارائه اطلاعات درباره لپ تاپ های موجود جهت ارائه و یا فروشگاه آنلاین است و میتوان برای جلب بیشتر مخاطبین یک بخش فرعی برای دانلود درایورها و نرم افزارهای جانبی در نظر گرفت.

· ساختار اصلی سایت خود را مشخص کنید. شما باید به عنوان طراح سایت ارتباط منطقی و راحتی را میان صفحات و بخش های مختلف سایت ایجاد کنید تا مخاطبین در سایت دچار سردرگمی نشوند.



مرحله سوم طراحی وب سایت : انتخاب دامنه و میزبانی وب !

شاید انتخاب نام دامنه مهمترین بخش طراحی یک وب سایت باشد. دامنه ای کوتاه ، مرتبط با موضوع سایت ، بدون کاراکتر اضافی و یا کلمه ای که برای مخاطبین آشنا و مشخص باشد میتواند بصورت پیش فرض موفقیت شما را دوچندان کند! بعد از انتخاب نام دامنه ، انتخب پسوند آن است که باید هماهنگ با نوع کار و شرکت و یا... شما باشد. البته خرید یک دامنه ir. هم خالی از لطف نیست و حداقل در ایران شناس بوده و به سایت شما اعتبار میبخشد.

شما میتوانید دامنه های مورد نظر خود را در بخش جستجوی دامنه پورتال مشتریان سامانه گستر آکو بررسی نموده و در صورت تمایل بصورت آنلاین خریداری نمایید.

* قابل توجه است که سامانه گستر آکو تمام دامنه های سفارش داده شده را به نام خود مشتری ثبت نموده و هیچ محدودیتی در انتقال ، تمدید و... نخواهد بود.

میزبانی وب هم منظور فضایی است که قرار است سایت شما در آنجا راه اندازی شود. تمام سرور های سامانه گستر از سیستم عامل لینوکس استفاده نموده که همین امر باعث افزایش بازدهی ، سرعت و آپتایم و در نهایت امنیت آنها نیز میشود. محل دیتاسنترهای سرورهای سامانه گستر آکو در ایران - افرانت- و در امریکا - جکسونویل میباشد. برای سایت های دولتی و رسمی سرورهای ایران پیشنهاد شده و برای سایت های چند زبانه و یا با ترافیک بالا ، سرورهای خارج کشور پیشنهاد میشوند.

فضای هاست و پهنای باند انتخابی شما بستگی به حجم اطلاعات و تعداد بازدید وب سایت شما داشته و شما میتوانید با توجه به موارد مذکور پکیج مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

* قابل توجه است که شما در هر زمانی میتوانید بصورت آنلاین پکیج خود را به نسخه های بالاتر ارتقا دهید.

شما میتوانید لیست پکیج های میزبانی وب را از این بخش ببینید.



مرحله چهارم طراحی وب سایت : تهیه مطالب و محتوا سایت

حالا شما به مرحله پیاده سازی و طراحی نهایی وب سایت نزدیک شده اید و باید محتوا مورد نظر برای درج در بخش ها و صفحات گوناگون وب سایت را آماده کنید. محتوا یک وب سایت میتواند شامل موارد زیر باشد:

· متن سایت : که میتواند شامل نوشته ها و یا اسناد متنی قابل دانلود باشد

· فایل های مالتی مدیا : مجموعه ای از تصاویر و یا فایل های صوتی و تصویری را شامل میشود که مرتبط با مطالب و یا محصولات و خدمات سایت انتخاب و عرضه میشوند.

· فایل های اجرایی : شامل درایورها و یا افزونه های و نرم افزارهای گوناگون مرتبط با زمینه فعالیت سایت



مرحله پنجم طراحی وب سایت : پیاده سازی وب سایت

حالا با استفاده از تمامی اطلاعات و موارد جمع آوری شده در مراحل اول و دوم نوبت به ایجاد و یا همان طراحی سایت مورد نظر رسیده است اما پیش از باید به سئوال های زیر پاسخ داده شود:

· با توجه به اطلاعات جمع آوری شده ، پیاده سازی و طراحی وب سایت با استفاده از چه ابزار و نرم افزارهایی قابل انجام است؟

· کدام یک از ابزارها و نرم افزارها ، ایجاد و راه اندازی سایت مورد نظر را با بهترین کیفیت ، کمترین زمان و بالاترین میزان امنیت به دنبال دارد؟

· آیا با توجه به اطلاعات جمع آوری شده و برآوردهای طراحی سایت نیاز به سخت افزار و یا ابزار خاصی دارید؟



مرحله ششم طراحی وب سایت : اشکال زدایی و توسعه وب سایت

پس از آن که اطلاعات و محتوای مورد نظر بر روی سرور سایت قرار گرفت وقت آن رسیده است تا میزان تطابق وضعیت سایت با نیازهای اولیه سایت مورد بررسی قرار گیرد. این بررسی ها به مدیران سایت کمک میکند تا برای ایجاد تغییرات در ساختار اصلی سایت و همچنین توسعه آن در آینده تصمیمات بهتری بگیرند.
ساعت : 8:29 pm | نویسنده : admin | مطلب بعدی
طراحی سایت | next page | next page